Hoidot ja laitteet

Fysioterapia

Fysioterapialla ylläpidetään ja edistetään toimintakykyä sekä ennaltaehkäistään sen rajoittumista

Fysioterapiaan voit hakeutua saadaksesi ohjausta, neuvontaa ja hoitoa esimerkiksi kivun, sairauden, tapaturman tai väsymisen aiheuttamien toimintakyvyn haasteiden ratkaisemiseksi tai yleisen hyvinvoinnin ja terveyden ylläpitämiseksi. Fysioterapialla voidaan vaikuttaa myös keuhkojen toimintaa, jos kärsit limaisuudesta tai huonosta hengitysfunktiosta. Tavoitteeseen pyritään valikoiden tarjonnastamme sopivia hoitomuotoja: terapeuttista harjoittelua, manuaalista terapiaa, allasterapiaa, hierontaa, lymfa- ja kinesioteippausta, fysikaalisia hoitoja kuten lämpö-, sähkö- ja softlaserhoitoa, Cryonic huippukylmää, LymphaPressiä, LPG-hoitoa sekä Bemer-verisuoniterapiaa ja Neurosonic-värähtelyhoitoa.

Osteopatia

Osteopaattisella hoidolla lisätään elinvoimaa ja voimistetaan kehon omia säätely- ja paranemismekanismeja

Kehon rakenne: luut, nivelet, nivelsiteet, jänteet, sidekudokset, kalvot, lihakset, sisäelimet ja rauhaset muodostavat toiminnallisen kokonaisuuden. Kaikki muutokset näiden rakenteiden toiminnassa häiritsevät hermoviestintää, verenkiertoa, immuunipuolustusta ja aineenvaihduntaa aiheuttaen jännitystä ja lukkiumia sekä altistaen sairauksille. Hoito on hellää ja sopii kaikenikäisille. Osteopaattisesta hoidosta voi olla apua mikäli kärsit selkä-, niska-, lihas- ja nivelkivusta, päänsärystä, astma- ja hengitysoireista, vatsa-vaivasta ja refluksi oireista, leukanivelpulmista, tapaturmien jälkitiloista, puutumisoireista, jäykkyydestä, stressistä, unipulmista, hermoston oireista, huimauksesta tai tinnituksesta.

LPG-hoito

LPG-laitehoidon avulla voidaan vaikuttaa mm. kipuun ja tulehdustiloihin, nivelten jäykkyyksiin ja liikelaajuuteen, arpiin (tuoreisiin ja vanhoihin), lymfakierron häiriöihin ja etenkin urheilijoilla lihasten toipumiseen kovasta rasituksesta. LPG-hoito sopii hyvin leikkausten ennakoivaan- ja jälkikuntoutukseen sekä fysio- ja lymfaterapian tukihoidoksi. Hoito vaikuttaa välittömästi turvotukseen, kipuun ja liikerajoitukseen helpottaen kehon kireyttä ja vilkastuttaen aineenvaihduntaa sekä ihon uusiutumista. LPG-hoidolla leikkauksen jälkeinen kuntoutus nopeutuu. LPG-hoito vaikuttaa merkittävästi kehon kalvoihin eli faskioihin ja jänteiden sekä ihon elastisuuteen. Tutkimuksen mukaan myös fibromyalgiapotilaat hyötyvät LPG-hoidosta. LPG-hoitoa voidaan antaa erillisenä hoitona tai yhdistää muihin hoitoihin.

BEMER-verisuoniterapia

BEMER-terapia on tehokas hoitoa tukeva vaihtoehto moniin sairauksiin ja vaivoihin. Sen avulla voidaan edistää pienten verisuonten heikentynyttä verenkiertoa ja tukea siten elimistön omaa uusiutumis- ja parantumisprosessia. BEMER-magneettimaton avulla asiakkaat ovat saaneet apua mm. keuhkopulmiin, elinten ja kudosten ravinteiden saannin parantumiseen, edistämään kuona-aineiden eritystä elimistöstä, tukemaan haavojen ja urheiluvammojen parantumista, immuunijärjestelmää vahvistamaan, vähentämään tulehdusalttiutta ja stressin seurauksia. Säännöllisesti käytettynä fysikaalinen BEMER-verisuoniterapia tukee kehoa taistelussa monia sairauksia ja kehon toimintahäiriöitä vastaan, auttaa kivun helpottamisessa ja tukee kehon omia itseään korjaavia prosesseja.

Lympha Press

Lympha Press on koneellinen lymfahoito, joka tehostaa imunestevirtausta ja vaikuttaa kehoon puhdistavasti. Lympha Press -laitteella voidaan hoitaa eri sairauksiin liittyvää turvotusta. Sitä käytetään vammojen jälkitiloissa, leikkausten jälkihoidossa, kroonisessa laskimoiden vajaatoiminnassa ja huonosti paranevien haavojen hoidossa. Lympha Press sopii myös säärihaava- ja palovammapotilaiden sekä suonikohjuleikkausten jälkihoitoon ja urheiluvammojen kuntoutukseen. Jos huomaat ihon pintojen kovettuneen tai jäykistyneen, pehmittää Lympha Press ihoa ja aktivoi nestekierron toimimaan ihon pintakerrosten alla, jossa imusuonisto pääosin sijaitsee. Lympha Press voidaan yhdistää käsin tehtävään lymphaterapiaan, jolloin hoidon alussa käsitellään kaulan imusuonisto. Hoidon päätteeksi voidaan turvonneelle alueelle tehdä lymfasidokset tai lymfateippaus. Lympha Press on myös loistava tukihoito aineenvaihduntaa lisäämään ja poistamaan turvotusta esim. fysioterapiaan.

Lymfaterapia

Lymfaterapialla vaikutetaan kehon aineenvaihduntaan

Lymfaterapia tehostaa imunestevirtausta ja vaikuttaa kehoon puhdistavasti. Lymfaterapialla voidaan hoitaa eri sairauksiin liittyvää turvotusta. Sitä käytetään myös vammojen jälkitiloissa ja leikkausten jälkihoidossa. Hoito on kevyttä käsinpumppausta, joka lievittää lihasjännitystä ja kipua sekä rentouttaa koko kehoa. Lymfaterapialla hoidetaan myös tuoreita ja vanhoja arpia. Arpia käsitellään sekä manuaalisesti että laitehoidoilla. Lymfanesteiden kiertoa tukevat Lympha Press-, Lympha Touch-, LPG- ja Cryonic-huippukylmähoidot. Tarvittaessa teemme myös lymfateippauksia.

Cranio-sacraaliterapia

CST on hellävarainen ja tehokas työkalu hyvinvoinnin parantamiseen

Se on lempeä, käytännönläheinen menetelmä, jonka avulla voidaan tehostaa elimistön fysiologisen craniosacraali-järjestelmän toimintaa. Craniosacraali-järjestelmä koostuu aivoja ja selkäydintä ympäröivistä ja suojaavista kalvoista ja aivoselkäydinnesteestä. Nämä kudokset vaikuttavat läheisesti keskushermoston toimintaan. CST-hoitoa käytetään vapauttamaan fyysisiä ja henkisiä jännitteitä. Sarjana annettu hoito, esimerkiksi kerran viikossa 12 kuukauden ajan, auttaa selviytymään stressistä ja torjumaan sairauksia. Hoito rauhoittaa selvästi sekä kehoa että mieltä ja auttaa siten merkittävästi alentamaan stressitasoa.

Cryonic-huippukylmä

Cryonic-laitteen mikrokidesuihkulla suihkutetaan iholle -78,5 asteista hiilidioksidisuihketta, joka aiheuttaa luontaiset paranemismekanismit käynnistävän termoshokin hoidettavalla alueella ja rentouttaa suuria lihaksia. Huippukylmähoito lievittää kipua ja vähentää, jopa poistaa tulehdusta käynnistäen luonnonmukaiset hoitomekanismit aktivoiden verenkiertoa, imusuonistoa ja aineenvaihduntaa. Hoidossa yhdistyvät luontaiset, ilman lääkkeitä kipua lievittävät terapeuttiset mekanismit. Termoshokki on reaktio, jota ei saada aikaan perinteisillä jäähdytyshoidoilla kuten jäällä tai kylmällä vedellä. Hoito ennaltaehkäisee ja hoitaa vammoja kuten lihasjäykkyys, revähtymä, venähdys, ruhje, verenpurkauma, jännevamma, tulehdus, brusiitti, nivelvaiva, arpi, leikkauksen jälkitilat, polvikipu, iskiais-lonkkasärky, reumatyyppinen sairaus sekä alueellinen kiputila. Hoito sopii akuuttien ja kroonisten vaivojen hoitoon ollen kivuton ja miellyttävämpi kuin perinteiset viilennyshoidot. Hoito ja vaikutukset ovat nopeita.

Neurosonic-värähtelyhoito

Neurosonic lievittää kehollista jännitystä ja kipua kohdistamalla rentouttavaa matalataajuusvärähtelyä samanaikaisesti koko kehon lihaksille tai haluttuihin kehon osiin erikseen. Käytetty taajuusalue on turvallinen ja luonnollinen, eikä sillä ole sivuvaikutuksia. Koko kehon värähtely on äärimmäisen rentouttavaa ja sen avulla palautuminen fyysisestä sekä psyykkisestä rasituksesta on nopeaa. Rentoutuminen on ensimmäinen askel hyvinvointiisi. Tiedätkö, että rentoutuneessa tilassa kehosi toiminnat ovat tasapainoisempia, suorituskykysi ja keskittymisesi on parempaa ja unen laatu syvempää? Rentoutumalla säännöllisesti ennaltaehkäiset stressiperäisten sairauksien puhkeamista ja palaudut stressin oireista nopeammin.

Softlaser

Softlaseria voidaan käyttää eri tyyppisten kipujen hoitoon. Laser nopeuttaa murtumien, makuu- ja muiden haavojen paranemista ja minimoi arpikudoksen syntyä. Se rauhoittaa tulehduksia. Laserilla hoidetaan tehokkaasti urheilu- ja rasitusvammoja, kuluneita niveliä ja hermovaurioita, keuhkojen limaisuutta, aknea ja palovammoja. Softlaser – neulaton akupunktio.